sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

MITÄ LAKOLLE KUULUU JA ARVONNAN VOITTAJA

Olen ollut nyt ensimmäisen neljänneksen ostolakossa. Ensimmäiset kolme kuukautta eivät ole olleet helpoimmat, mutta vaikeampaakin olisi voinut olla.

Näinkin lyhyenä aikana olen oppinut ostokäyttäyttäytymisestäni valtavasti. Alussa tiettyjen ihmisten seura kasvatti shoppailuhimoani. Myöhemmin laatu- ja eettisyystietoisuuden kasvettua entisestään olen voinut kevein mielin astella kauppaan. Hypistellä tuotteita, mutta jättää kuitenkin ostamatta. Muiden kerskakulutus ei enää saa minua himoitsemaan mitään, päin vastoin. Toki rakastan edelleen kauniita asioita ja olen ihan yhtä esteetikko kuin ennenkin, mutta olen oppinut, ettei kaikkea tarvitse omistaa, eikä kaikki kaunis ole kaikilla samaa.

Arvostan myös enemmän persoonallisuutta kuin koskaan ennen. Olin ennen varsinainen sopuli. Minun oli saatava kaikki mikä oli juuri silloin se "the juttu." Nyt saatan katsella instagramissa ihania kuvia tuotteista, joita olisi saatavilla, mutta joita en siltikään osta, koska minun ei tarvitse.

Myös sosiaalinen media on päässyt leikkuriini. Tiputin itseni pois mm. kaikista itselleni turhista fb-ryhmistä, kuten vaikkapa kirppisryhmistä (en jaksa myydä mitään ja ostaessani nautin enemmän live kirppareista.) Myös erilaiset kauneusryhmät, jotka idea tasolla olivat kivoja, mutta todellisuudessa ne rakentuivat mitä ostin tänään ostosten-esittelyistä sekä aina vain samojen tuotteiden hehkuttamisesta, heitin romukoppaan. Nyt karsitummassa facebookissakin on kevyempi käydä! Ihan oikeasti.

Vaikka varsin vakaalla pohjalla täällä mennäänkin, horjui vakaumus aikalailla, miehen ehdottaessa lakon lopettamista. Alun alkaen tärkein tukipilarini oli juuri hän. Se kun joku seurasi sivusta mitä teet, auttoi pysymään ruodussa. Sitten heikolla hetkellä mies armahtikin lakkoni, mutta minäpä en luovuttanut. Vielä jatketaan! On se palkinto meinaan tämän vaivan arvoinen:D.

Vielä kun joku keksisi vastustuskyvyn hullujen päivien kuvastolle.... Siellä kun olisi aurinkolasit, takki, parit kengät, kasvovesi, siveltimiä, ihan kaikkea todella tarpeellista ihanaa mitä ilman en voi elää!:D....


Kevätmessulippu-arvonnassa arpaonni suosi Sonjaa. Onnea! Laitoin sinulle sähköpostia tulemaan, vastaathan siihen mahdollisimman pian, niin saan jätettyä liput postiin.:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Ihanaa päivänjatkoa.:)